Corona protocol en gebruiksplan

Nu kerken per 1 juni en 1 juli voorzichtig weer ruimte krijgen is er een protocol opgesteld dat helpt op het gebied van kerk-zijn in een anderhalve meter samenleving.

Protocol erediensten en andere kerkelijke bijeenkomsten

Het protocol legt uit wat de uitgangspunten en basisregels zijn voor kerken bij de versoepeling. En biedt een overzicht van wat straks wel en nog niet kan binnen de richtlijnen van de overheid en het RIVM. De onderdelen in het protocol helpen bij het opstellen van een gebruiksplan voor het eigen kerkgebouw.

Download: Protocol Hervormde gemeente Goedereede

Voor de tekst en inhoud van dit protocol is gebruik gemaakt van publicaties van de Protestantse Kerk in Nederland en de Reformatorische kerken en van gezamenlijke afstemming binnen de Christelijke Gereformeerde Kerken, Gereformeerde Kerken vrijgemaakt en de Nederlands Gereformeerde Kerken. Dit protocol wordt voortdurend aangepast op de actualiteit.

Gebruiksplan

Wanneer gemeenten de kerkdeuren weer openen moeten zij ook een eigen gebruiksplan opstellen. Dit dient te gebeuren voordat activiteiten en erediensten worden hervat.

Het gebruiksplanformat is een verantwoordelijkheid van de kerkenraad. Zorg er daarbij voor dat een gebruiksplan in geprinte versie aanwezig is in het gebouw. En verspreid deze per nieuwsbrief en op de eigen website of op andere wijze in de gemeente. Op die manier is iedereen – ook gasten – op de hoogte.

Download: Gebruiksplan Hervormde gemeente Goedereede

Download: Plattegrond Hervormde gemeente Goedereede