op zondag

Kerkomroep

De stichting Intermediair Kerkomroep Nederland (sIKN) is in 2001 opgericht met als doel de bevordering van betaalbare mogelijkheden om kerkdiensten of andere bijeenkomsten op afstand mee te beleven.

De Hervormde gemeente Goedereede maakt gebruik van de diensten van sIKN voor gemeenteleden die niet (meer) in de gelegenheid zijn de kerkdiensten bij te wonen. Daarnaast kunnen er ook andere bijeenkomsten (o.a. gemeenteavonden, bijbelkring, contactmiddag, etc.) uitgezonden worden vanuit De Ark. In de kerk is hiervoor een zender geplaatst welke de bijeenkomsten streamt naar de server van kerkomroep. Vanaf de server worden de uitzendingen direct uitgezonden naar de luisteraars.

De meeste uitzendingen zijn ongeveer 3 maanden terug te luisteren, behalve uitzendingen van bijeenkomsten welke een besloten karakter hebben. Deze worden na uitzending van de website verwijderd.

Er zijn een tweetal manieren om de uitzendingen te beluisteren namelijk via de KerkWebRadio of via internet (www of app).

Via de KerkWebRadio (KWR)

Bij het luisteren via de KWR wordt er een ontvanger geplaatst welke aangesloten wordt op een telefoonlijn of op internet. Bij het aanzetten van de KWR wordt er automatisch verbinding gemaakt met de live uitzending waarbij het volume eenvoudig te regelen is.

Via internet of app

Bij het luisteren via internet (kerkomroep.nl) of de app (gratis te downloaden vanuit de App-store of Google Play) dient u de kerk toe te voegen als favoriet en kunt u, na aanklikken, live meeluisteren.

Voor het plaatsen van een KerkWebRadio of voor opnames van uitgezonden kerkdiensten kunt u contact opnemen met P.J. (Piet) Grinwis, telefoon 0187-612158 of via kerkwebradio@hervormdgoedereede.nl.