over ons

Kerk

Het kerkgebouw is de centrale plaats voor erediensten, maar wordt ook gebruikt voor rouw- en overige bijeenkomsten.

Het kerkgebouw kan op verzoek gebruikt worden voor bijzondere diensten en andere bijeenkomsten. De algemene regel is dat het karakter van deze bijeenkomsten moet passen bij het karakter van het gebouw en de hoofdfunctie ervan, te weten de zondagse erediensten.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met één van de ouderling-kerkrentmeesters, zie contact.

De historie van het kerkgebouw is opgetekend in de brochure: De Goereese kerk.

Orgel

Het orgel is in 1928 geschonken door Den Weledelen Heer D. Lodder en in 2009 door orgelmaker Reil schoongemaakt en aangepast. Daarbij is ook een dispositie wijziging aangebracht.

Het orgel is nu uitgevoerd met de volgende registers:

Manuaal I

• Boudon 16′
  • Prestant 8′
  • Roerfluit 8′
  • Octaaf 4′
  • Cornet/Mixtuur V
  • Echo Trompet 8′

Manuaal II in Crescendokast

• Gamba 8′
  • Holpijp 8′
  • Concertfluit 8′
  • Woudfluit 2′
  • Fluit 4′

Pedaal

• Subbas 16′

De Ark

Verenigingsgebouw “De Ark” is een gebouw vol activiteiten: catechese, jeugdwerk, clubs, zondagsschool, contactmiddag, kringwerk vinden hierin plaats. “De Ark” wordt beheerd door een beheerster, het centrale aanspreekpunt voor alle reserveringen. Om dubbelboekingen te voorkomen dient de reservering van een zaal via de beheerster verlopen. Ook voor andere vragen over het gebruik van “De Ark” kunt u bij de beheerster terecht.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met E. (Ella) Lokker, telefoon 06 83384409 of via ark@hervormdgoedereede.nl.