Jong geloven

Zondagsschool

Zondagsschool dient het voorportaal van de catechese te zijn. De zondagsschool komt op zondagmiddag bijeen, verdeeld in drie groepen qua leeftijd en gerelateerd aan de indeling op de basisschool. Op een wijze behorend bij het jeugdwerk, veelal in verhaalvorm, wordt de Bijbel verteld en verwerkt. Leidraad bij de vertellingen is het blad van de Hervormde Zondagsscholenbond op gereformeerde grondslag.

De momenten waarop de zondagsschool zichtbaar naar buiten treedt is de paasfeestviering op eerste paasdag ‘s middags in de kerk en de kerstviering (meestal) op tweede kerstdag (‘s morgens in de kerk). Bij de laatste gelegenheid wordt afscheid genomen van hen die vanwege leeftijd en/of voltooien van de basisschool de zondagsschool verlaten en doorstromen naar de ‘gewone catechese’.

Het bestuur van de zondagsschool bestaat uit leden van onze gemeente en uit leden van de Hersteld Hervormde Kerk van Goedereede.

Contactpersoon is I. (Ineke) Sperling-Vroegindeweij, tel: 0187 492782.