Menu Sluiten

Onderhoud kerkgebouw

Onderhoud kerkgebouw – december 2021

Begin november is de aannemer gestopt met de werkzaamheden aan de ramen. De buitenomstandigheden laten het niet toe om nog meer ramen aan te pakken. In overleg zullen er een aantal werkzaamheden in de kerk/consistorie opgepakt worden. D.V. volgend jaar zullen de overige ramen aangepakt worden.

Boogert heeft een artikel gepubliceerd in BoBouw en is hier te lezen.

Onderhoud kerkgebouw – november 2021

Dit jaar zijn er 6 grote ramen nagekeken en voorzien van een nieuwe verflaag aan de binnen- en buitenzijde. Ook zijn er diverse kapotte ruitjes vervangen. Gelet op de weersomstandigheden zullen wij in overleg met de aannemer bepalen wat er dit jaar nog verder uitgevoerd kan worden.

Onderhoud kerkgebouw – oktober 2021

De twee ramen aan de noordkant van de kerk (voorin rechts) zijn hersteld en voorzien van een nieuwe verflaag. Bij één van de twee ramen was bruinrot geconstateerd en is een groot gedeelte van het kozijn en het onderste raam vernieuwd. Op dit moment is men bezig met twee ramen aan de zuidkant. De verwachting is dat er hierna nog twee ramen aangepakt kunnen worden voordat de buitenomstandigheden het niet meer toelaten om te schilderen.

Onderhoud kerkgebouw – september

De firma Boogert is de werkzaamheden aan de twee ramen aan de noordkant aan het afronden. Een groot gedeelte van één van de kozijnen en een onderraam zijn vervangen in verband met bruinrot. Nadat kapotte ruitjes vervangen zijn én de twee ramen aan beide zijden een nieuwe verflaag hebben gekregen, zullen de overige ramen gefaseerd aangepakt worden.

Onderhoud kerkgebouw – juli/augustus

De firma Boogert is gestart met de werkzaamheden aan twee ramen aan de noordkant. Het stellingwerk in de kerk is noodzakelijk om op een veilige manier de werkzaamheden uit te voeren.  We hopen u in het volgende Baken meer te kunnen vertellen over de stand van zaken.